اتحدوا
اسلام
آرى حضرتش همانند دیگر شئون سرنوشت ساز اسلامى ، بر اساس وحى الهى ، مسئله مهدویت را پایه گذارى فرمود و نیز با ایراد یک سلسله علائم و نشانه هاى ظهور و ویژگیهاى محلى و تاریخى قیامش ، مسلمانان را هشدار داد که هم به موقع منتظر و آماده ظهور و قیام « حضرت مهدى واقعى » باشند هم فریب مهدى هاى دروغین وساختگى شیطان صفت و ریاست طلب رانخورند ، وهم به اباطیل و گفته هاى خلط مبحث کننده گان حقایق دینى با افکار مغرضین و مستشرقین یهودى و مسیحى ترتیب اثر ندهند . براین اساس همانطوریکه اشاره شد با مراجعه به مصادر دست اول روایتى ، تفسیرى ، کلامى و تاریخى هریک از مذاهب سنى و شیعه شکى نخواهد بود که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) بعد از طرح و ایراد مسائل خدا شناسى ، پیامبر شناسى و اصل مسئله امامت و خلافت بعد از خود ، بیش از هر مسئله عقیدتى و عملى و اخلاقى روى موضوع اخرین خلیفه « برحق بعد از خود و یگانه مصلح جهانى » یعنى موضوع مهدى منتظر و دوران ولادت و کودکیش و از آن پس دوران هاى غیبت صغرى ، غیبت کبرى ، ظهور و قیام جهانى و چگونگى حکومتش ، تکیه نمود . بطوریکه بخش مهم و غیر قابل انکارى از احادیث و فرموده هایش پیرامون شئون حضرت مهدى موعود منتظر خلاصه شده ، و اضافه بر محتواى مصادر فراوان و منابع بیشمار حدیثى و تاریخى و عقیدتى که بخشى از هریک مختص به ذکر احادیث « مهدى منتظر » است ،تنها تعدادى بیش از یکصد و پنجاه جلد کتاب و رساله با حجم هاى مختلف و سبک هاى گوناگون ، هریک بیانگر ده ها و صدها روایت از رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) در باره شئون حیاتى ، خانوادگى ، شکل وشمایل ، و مقام امامتى « امام مهدى» منتظر مى باشد ، که به قلم علما و دانشمندان روحانى و اساتید دانشگاهى اهل تسنن تنظیم و ارائه شده و بسیارى از آنها هم چاپ و منتشر گردیده و از این پس فهرست اسامى آنها به نظر خواهد رسید ، و چه بهتر جهت آگاهى اجمالى به کتابهاى زیر مراجعه شود(۱) . براین اساس بطور خلاصه از جمله عقاید حقه اسلامى مورد اتفاق سنى و شیعه ، هم عقیده به اصل مهدویت در اسلام است و هم عقیده به امامت و خلافت حضرت مهدى موعود منتظر و قیام جهانى او و برقرارى عدل و داد سراسرى و امنیت همه جانبه و رفاه همگانى به وسیله او . در این رابطه از نیمه دوم قرن سوم هجرى ، ( ۵ سال قبل از ولادت حضرت مهدى حجة بن الحسن ) تا هم اکنون بیش از دوهزار جلد کتاب و رساله و مقاله درحد کتاب و رساله به زبان هاى عربى ، فارسى ، اردو ، ترکى استانبولى ، تایلندى ، انگلیسى ، فرانسوى ، روسى و دیگر زبانهاى مناطق مسلمان نشین بقلم علما و دانشمندان شیعه و سنى تالیف یا ترجمه شده و به شرح مندرج در کتابنامه هاى نامبرده حداقل نیمى از آنها حتى بطور مکرر چاپ و منتشر گردیده ، وبالاخره نه هیچ گونه جاى خالى براى مطرح گردیدن مدعیان دروغین مهدویت و بابیت برجاى گذارده ، ونه سرنخى براى تشکیک افراد مشکک و شیطان صفت ( در اصل مهدویت در اسلام یا در احادیث مورد اتفاق بین شیعه و سنى پیرامون مهدى موعود حجة بن الحسن العسکرى عج ) و نه زمینه اى براى خلط مبحث ( مستشرقین غربى ، یا شرقى هاى غرب زده ) مسائل دینى و حقایق اسلامى را با تخیلات و یاوه گوئى. آرى قرنها قبل از به نمایش درآمدن تعدادى از مستشرقین یهودى و مسیحى شیطان صفت امثال: ــ دونالد سن داویت ، مۆلف « عقیده الشیعه » ،بزبان انگلیسى ، ( که ترجمه عربى آن هم در مصر و هم در عراق منتشر گردید ) و جهت آگاهى بر دروغ بافى هاى او چه بهتر مراجعه شود به الغدیر علامه امینى ج ۳ ص ۳۲۰ ــ ۳۲۳ ، ــ ولهوسن ، مۆلف « الخوارج و الشیعه » ، ــ فان فلوتن ، ( ۱۸۶۶ــ ۱۹۰۳ م ) مستشرق هلندى و مۆلف « السیادة العربیه و الشیعه و الاسرائیلیات فى عهد بنى امیه » ، ــ گولدزیهر یهودى ، ( ۱۸۵۰ــ۱۹۲۱م ) مستشرق فرانسوى مۆلف « العقیدة و الشریعه فى الاسلام » ، ــ کارل بروکلمان ، ( ۱۸۶۸ــ۱۹۵۶م ) مستشرق آلمانى ومۆلف « تاریخ الشعوب الاسلامیه » ، ــ لویس ماسینیون ، ( ۱۸۸۳ــ۱۹۶۲م ) مستشرق فرانسوى ومۆلف آثارى از قبیل کتب فوق ، که با بیگانگى همه جانبه از اسلام هریک موضوع مصلح جهانى اسلام ــ یعنى مهدى منتظر عج و احادیث پیرامون شئون حیاتى و امامتى حضرتش را همانند دیگر حقایق اسلامى ) مورد تخطئه و تکذیب و خلط مبحث قرار داده و به باد مسخره گرفتند و نیز قبل از سر از آب درآوردن یک عده مسلمان نماى غرب زده و بى اعتناى به مبانى دینى و سنت پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) و بدور از عالم حدیث شناسى امثال: ــ شیخ محمد عبده مصرى ، ( ۱۲۶۶ــ۱۳۲۳ ) مۆلف « شرح نهج البلاغه » ! ــ رشید رضا مصرى ( ۱۲۹۵ــ۱۳۵۴ ) مۆلف « مجله المنار » و « السنة و الشیعه » . ــ فرید وجدى مصرى ، ( ۱۲۹۲ــ۱۳۷۳ ) مۆلف « دائرة المعارف القرن العشرین » . ــ احمد امین مصرى ، ( ۱۲۹۵ــ۱۳۷۳ ) نویسنده المهدى و المهدویة » و « ضحى الاسلام » و « فجر الاسلام » . ــ سعد محمد حسن مصرى ، شاگرد احمد امین ، نگارنده « المهدیة فى الاسلام منذ اقدم العصور حتى الیوم » . ــ ابوزهره مصرى ، از زمره علماى جامع ازهر مصر ، مۆلف « الامام زید » و « الامام الصادق » . ــ دکتر احمد محمد على ، مۆلف « دراسة عن الفرق فى تاریخ المسلمین » . ــ على حسین السائح لیبیائى ، مۆلف مقاله تراثنا و موازین النقد » مندرج در مجله کلیة الدعوة الاسلامیه لیبى شماره ۱۰ ، سنه ۱۹۹۳ صفحه ۱۸۵ و ۲۰۵ . ــ محمد عبدالکریم عنّوم ، مۆلف رساله دکتراى فلسفه به نام « النظریة السیاسیة المعاصرة للشیعه الامامیة الاثنى عشریة » . ــ دکتر سلمان بدور ، صاحب « مقدمه » بر رساله عنّوم . ــ شیخ عبداللّه بن زید آل محمود ، رئیس شئون دینى و محاکم شرعى قطر ، مۆلف « لامهدى ینتظر بعد الرسول سید البشر » . ــ و شیخ جبهان در « تبدید الظلام » و جز اینها شیخ . . . و ابو . . . ابن خلدون مغربى ( درگذشته ۸۰۸ ) ، احادیث پیرامون مهدى منتظر را در تاریخش ( ص ۵۵۵ ) ، فاقد اعتبار کمى و کیفى وانمود کرد و گفته هاى بى محتواى او براى اکثر مخالفین غربى و شرقى با امر مهدویت و قیام جهانى مهدى منتظر ، سر نخ خلط مبحث و دروغ بافى و انکارحقایق اسلامى گردید ، در صورتیکه ابن خلدون یک مورخ نا آشناى با عالَم حدیث و حدیث شناسى بوده و هیچ گونه صلاحیت اظهار نظر در این موضوع را نداشته که پیشگوئی هاى پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله ) را پیرامون مشخصات و ویژه گیهاى حضرت مهدى منتظر و قیام جهانى او در ۱۹ روایت وانمود و تخطئه کند . همچنانکه حدود سه قرن و نیم پیش از پیدایش ابن خلدون ، ابن حزم اندلسى ظاهرى ( درگذشته ۴۵۶هـ ) به مخالفت و انکار مسئله مهدویت و فاقد اعتبار بودن احادیث آن حضرت برخواست ، آن چنانکه عده اى از مخالفین با امر مهدویت و ولادت حضرت مهدى نیز از نوشته هاى او دم از بیراهه روى و تخطئه موضوع مهدویت زدند . و ابن حزم را کتابى است به نام « الفصل فى الملل و الاهواء و النحل » که بخشى از آن را اختصاص به بحث درباره حضرت مهدى منتظر داده است . جالب توجه اینکه ردنویسان بر این کتاب ها و مقالات و شبهه افکنى ها ، وباز کننده گان مشت خیانت مۆلفین آنها نه تنها شیعه بودند که حتى قبل از شیعه علماى سنى هم به انگیزه اثبات مهدى منتظر و اثبات صحت و برخوردارى احادیث مربوط بدان حضرت از اعتبار هرچه بیشتر عالم حدیث شناسى بیکار ننشستند ، بلکه بهترین و محققانه ترین ردّیه ها را بر آنها نوشته و انتشار دادند و از این رهگذر مشت خرابکارى و بیراهه روى مۆلفین نامبرده را باز و بساط دروغبافى و انکار حقایق پیرامون مهدى منتظر عج را برچیدند . پی نوشت: ۱ ـ « مهدى منتظر را بشناسید » تالیف نگارنده این مقاله ـ مهدى فقیه ایمانى ـ چاپ ۱۳۸۴ هـ اصفهان ، بیانگر اسامى و مشخصات حدود چهارصد جلد کتاب و رساله خطى و چاپى درباره حضرت مهدى عج است . منبع:تبیان
نظرات شما عزیزان:
با مرورى بر مصادر حدیثى ، تاریخى ، عقیدتى ، وتفسیرى شیعه وسنى بدین حقیقت پى خواهیم برد که نخستین کسى که موضوع مهدى منتظر و قیام جهانى او را مطرح و ایراد کرد و حتى مشخصات خانوادگى و پدران و اجدادش را آنچنان دقیقا اعلام نمود که زمینه سوء استفاده مهدى هاى ادعائى و دروغین را از عنوان « مهدى منتظر » خنثى و منتفى نمود ، همانا شخص پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله بود .
Power By:
LoxBlog.Com |